11/15/2008

Alegeri în România 2008




Nu am putut să nu remarc campania electorală din acest an. Ca de fiecare dată rămân cu un gust amar când îmi dau seama cât de manipulanţi sunt cei care vor să fie aleşi şi în acelaşi timp cât de parveniţi.



Într-una din zilele trecute când am ieşit dimineaţa din casă îndreptându-mă spre birou nu am putut să nu remarc o pancartă mare cu o reclamă care susţinea campania PSD+PC şi care spunea ceva de genul: “Ei cu ei. Noi cu voi!” cu bătaie lungă către contracandidaţii de la PDL. M-am amuzat teribil când pe pancartă, în partea inferioară, era lipită o altă pancartă care spunea: “PSD: Noi furăm tot!”. Când m-am întors seara de la birou, în jurul orei 20:00, am putut observa că mesajul “PSD: Noi furăm tot!” fusese scrijilit probabil de cei care se ocupau cu pancartele PSD.



Îmi şi imaginez jocul pe care îl fac cei puşi să instaleze aceste pancarte. La ora 05:00 vin cei trimişi de PSD şi îşi etalează mesajul. La ora 05:45 apar şi cei trimişi de PDL care pe lângă pancartele cu mesajele PDL lipesc peste pancartele PSD câte un mesaj de genul : “PSD: Noi furăm tot!”. La ora 17:00 cei de la PSD remarcă lovitura celor de la PDL şi trimit pe cineva să scrijilească mesajul scris de cei de la PDL. Şi presupun că acest joc stupid poate continua până la terminarea alegerilor.



Este incredibil cum pot membrii acestor partide care ne reprezintă ţara să se arunce într-un joc mişelesc de manipulare şi luptă făţişă. Peste tot vezi un afiş cu un reprezentant PDL la Senat, şi imediat lângă un alt afiş cu un reprezentant PSD la senat. Care este efectul oare? Ce sens mai are postarea acestor afişe dacă toate sunt unul lângă altul. Efectul presupun că este acela de a face cetăţeanul de rând să reţină toate aceste nume fără să vrea. Şi cu toate astea ce face cetăţeanul atunci când se duce la vot? El pe cine alege? Stă şi se gândeşte la toate numele şi feţele văzute pe aceste afişe pe care le-a întâlnit o lună de zile la tot pasul. Apoi realizează că votul lui, indiferent de opţiune, nu îi va îmbunătăţi viaţa câtuşi de puţin, pentru că oricine va fi ales se va îndeletnici cu aceleaşi lucruri cu care s-au îndeletnicit şi cei care au ocupat aceste poziţii înaintea lor.



Ce ne-ar face să mergem la vot. Eu cred că trebuie să mergem la vot. Opţiunea mea vă pot spune de acum că este un mare zero barat trecut pe buletinul de vot. Votul meu însă va fi luat în calcul. Dacă toţi am proceda la fel nu va mai avea cine să spună că nu ne-am făcut datoria de locuitori ai ţării. Cred ca va fi cea mai bună alegere, având în vedere faptul că suntem puşi să alegem dintre oameni care nu vor lupta să ne apere nouă, oamenilor de rând, interesele ci vor lupta să îşi îmbogăţească conturile prin manipulare, şantaj, relaţii înalte, legături cu persoane importante şi aşa mai departe. Tot companiile lor sau ale rudelor sau ale cunoştiinţelor sau ale persoanelor influente vor câştiga licitaţiile pentru domeniul public.



Şi noi cetăţenii cu ce ne alegem? Cu stres, trafic prost, drumuri proaste, muncă de dimineaţă până seara, taxe mărite şi lista poate continua. De ce să alegem deci pe cineva anume? Eu unul nu văd sensul, dar poate mă veţi putea lumina voi.



Politica mi se pare cea mai mare aberaţie existentă pe acest pământ. Constituţia ţării spune că trebuie să alegem câţiva reprezentanţi care să ne apere interesele. Bullshit!!! Vi se pare că aşa este? Cu toate astea toţi politicienii susţin că respectă Constituţia, legile ţării şi interesele cetăţenilor. Şi nimeni nu face nimic...din 4 în 4 ani mergem la vot, alegem şi ne continuăm viaţa, contribuim la bugetul statului, plătim liniştiţi taxe, ne chinuim să ne luăm o maşină sau o casă şi realizăm că nu putem face asta decât cu un credit, pe care este posibil ca la un moment dat să nu îl mai putem achita. Frumoasă este viaţa în România!...nu că în alte ţări ar fi mai bine.

2 comentarii:

  1. asa,asa Cosmin,zi-le ca merita..ce mai faci ba baiatule?

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce să fac uite mă tot întreb care e faza cu alegerile astea că văd că peste tot e o preocupare permanentă.

    RăspundețiȘtergere