9/03/2010

INVENTAR STUPINĂ BREAZA 21 AUGUST 2010

Datele sunt pentru data de 21 August 2010 când am făcut ultima verificare.

1. Familie În stup orizontal pe 20 de rame. Matca de anul acesta din roire. 3 rame cu puiet căpăcit şi 2 rame cu puiet larvar. Nu a mai depus puiet de trântor deloc, iar trântorii sunt extrem de puţini. Matca a depus bine din Iulie şi până acum. Am mai luat rame cu puiet căpăcit să întăresc familia 4.

2. Familie în stup orizontal pe 16 rame. Matca bătrână (nu îi ştiu vârsta întrucât aşa am cumpărat familia în Aprilie). Din păcate această familie a avut o perioadă în care a rămas cu puţină albină acoperitoare. Prin Iulie erau 6 rame cu puiet căpăcit şi albină acoperitoare cât pentru 3-4. Acum este ok pe 8 rame destul de bine acoperite. Puiet capacit 2 rame, puiet larvar o ramă.

3. Familie în stup orizontal pe 16 rame. Matca de anul acesta selecţionată (cumparată de la ACA - Moara Vlăsiei). Teoretic matca asta trebuia să ajungă într-un alt stup bezmeticit între timp însă a zburat când am eliberat-o şi uite că a nimerit lângă. Probabil a omorât matca bătrână şi i-a luat locul. Ştiu sigur pentru că e marcată, iar mătcile vechi nu erau marcate. Pot spune că această familie a avut cea mai bună evoluţie. Nu a roit (deşi a avut tentative însă am tăiat botcile), şi a avut constant rame cu puiet, deşi vremea a fost păcătoasă anul acesta (multe ploi). Acum este pe 9 rame destul de bine acoperite, din acestea 3 sunt cu puiet căpăcit iar 2-3 cu puiet larvar - am reuşit să văd o ramă plină pe jumătate cu ouă. Au băgat foarte multă păstură. Există în stup 3 rame pline cu păstură. O să văd dacă va fi necesar să o împart la celelalte familii care mai au nevoie de păstură. Nu prea e miere însă o să echilibrez într-un fel balanţa cu celelalte familii care au mai multă.

4. Familie în stup vertical pe 10 rame cu fund fix. Această familie a fost salvată de la bezmeticire. A fost iniţial un roi pe care l-am făcut pe 5 rame. Probabil matca a avut un accident şi am introdus o matcă selecţionată achiziţionată de la ACA pe care au acceptat-o. Am ajutat-o constant cu rame cu puiet căpăcit gata de eclozionare. Acum este pe 7 rame însă albina este pentru 5 bine acoperite. Două rame sunt cu puiet căpăcit şi încă una este cu puiet larvar. Am tot căutat să dau rame pentru ouat dar nu mai am disponibile nicăieri în stupină. Mai sunt o grămadă de rame pe care vreau să le desfiinţez (multe celule de trântori sau construite când familiile vroiau să roiască şi au construit multe botci pe ele).

5. Familie în stup vertical pe 10 rame fund fix. Este primul experiment reuşit. Primul roi pe care l-am lăsat să îşi facă matca singur şi am avut norocul că s-a şi împerecheat şi a avut o pontă explozivă de la mijlocul lui Iunie şi până acum. Acum sunt 9 rame foarte bine acoperite cu albină. O ramă cu puiet căpăcit şi o ramă cu puiet larvar. Ciudat este că am găsit 4 rame aproape pline cu miere. Au străns mierea asta în 2 săptămâni faţă de celelalte familii unde nu am văzut acest gest. Nu am găsit matca însă am văzut ouă de o zi şi nu am văzut botci. Am mai luat două rame cu miere şi le-am înlocuit cu două rame bune de ouat. Ar fi păcat să ţin cuibul blocat tocmai în această perioadă când e nevoie de pontă serioasă.


Am făcut pe 21 August primul tratament cu Varachet Forte, iar pe 28 August pe cel de-al doilea. Probabil pe la mijlocul lunii Septembrie o să adaug şi benzile de Mavrirol, iar pentru ultimul tratament cu Varachet Forte o să aştept până când va ecloziona tot puietul înainte de intrarea în iarnă.

Miercuri, 26 August am început hrănirile de completare cu câte 2,5 litri sirop/2 zile pentru stupii orizontali şi 1.5 litri de sirop/2 zile pentru cei verticali. Am redus urdinişurile la 2 cm întrucât am observat că sunt probleme cu furtişagul. Tocmai a adus un vecin cei 30 de stupi din pastoral. Distanţa între stupina mea şi a lui este de 700 de metri. Am văzut albine hoaţe negre care căutau să fure şi chiar o mică dispută între ele şi albinele dintr-un stup. În fine am zis că e mai bine să reduc cât mai mult urdinişurile să fiu sigur că nu o să fie nici o problemă. Hrănirile le fac numai după ce a apus soarele şi albinele au intrat în stup (şi-au încetat activitatea afară).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu