10/30/2009

Gripa porcină

A început din nou campania de promovare a dezastruaselor efecte pe care le-ar putea produce gripa porcină în întreaga lume. În România, odată cu venirea anotimpului rece, campania împotriva gripei porcine ia o amploare deosebită. Situaţia stă la fel pe tot restul globului. Sunt însă nişte lucruri care nu prea se leagă şi sunt convins că multă lume şi-a dat seama de acest lucru. Este oare justificat să se înceapă o campanie de vaccinare în masă împotriva acestei gripe doar dacă s-au înregistrat in 6 luni de zile numai aproximativ 350 de cazuri de astfel de gripă (în România)? Unde mai pui că acestă gripă se pare că este mult mai "blândă" decât gripa sezonieră care este adevărat face victime, însă extrem, extrem de puţine. Nu văd logica într-o decizie de a se ajunge la o campanie de vaccinare obligatorie în masă. În plus oamenii devin îngrădiţi în a se manifesta. Sunt blocaţi să stea în carantină pentru a nu periclita pe ceilalţi din jurul lor. Perfect de acord. Nu sunt de acord cu a periclita viaţa celor din jurul meu. Însă aceste situaţii sunt şi au fost tot timpul de necontrolat, mai ales în zonele aglomerate. Este de altfel şi normal să se întâmple aşa. Omenirea a ajuns într-un stadiu de dezvoltare pe care cred eu că şi l-a asumat. Preferăm să avem tot confortul din lume dar trăind în siguranţă în aceste aglomeraţii urbane ticsite. Există iată şi riscuri. Nu putem trăi într-o astfel de societate fără riscuri. Sunt însă riscuri pe care nu le putem controla. Aşa cum nu putem controla aportul din ce în ce mai mare de chimicale în alimentaţie introdus de industria alimentară, chimicale care conduc la apariţia de boli mult mai grave decât gripa porcină împotriva căreia organismul singur poate reacţiona prompt. Dar se pare tot această civilizaţie în care preferăm să trăim, care ne conferă atât de multe lucruri, este controlată mai mult sau mai puţin. Există aceste instituţii care conduc societatea şi care sunt conduse teoretic de reprezentanţii oamenilor de rând. Ştim prea bine că această ultimă parte este deja foarte mult contestată de aceea prefer să nu intru în detalii referitor la acest subiect. Cei care conduc aceste instituţii pot decide practic bunul mers al unei societăţi. Atunci însă când oamenii de rând ajung să nu fie de acord cu deciziile luate de aceşti conducători atunci e o problemă. Se poate merge însă foarte departe cu ignorarea opiniei omului de rând invocând multe lucruri: legi, moravuri, interese şi aşa mai departe. Mă întreb oare poate să mă oblige cineva să mă vaccinez? Se pare că modalităţi se pot găsi. Surprinzător însă oamenii sunt mereu surprinşi de ce li se poate întâmpla. Asta poate pentru că mulţi nu realizează ce se întâmplă în jurul lor, pentru că nu se informează sau pur şi simplu pentru că nu le pasă, preferă şi se complac în a fi conduşi ca o turmă de oi. De aceea există o aşa de mare contestare a deciziilor ce se aplică de către cei care ne conduc. Recunosc că mă număr printre cei care nu cunosc în detaliu legile statului român, dar se pare că pentru a nu fi surprins de nimic ar trebui să ştii cam toate legile destul de amănunţit. De regulă măsurile aplicate de conducătorii noştrii pentru a impune anumite proceduri sociale, economice, politice, etc. sunt bazate pe articole din legi care aparent par excepţii, la care nu te gândeşti ca om de rând că s-ar putea ajunge. Tocmai aceste situaţii excepţionale sunt invocate de obicei pentru a se atinge aceste scopuri.
Referitor la aceste vaccin anti gripă porcină nu înţeleg un singur lucru. De ce oare medicii nu încearcă să convingă populaţia să se vaccineze argumentând plauzibil efectele vaccinului. De ce nu se face o campanie amplă în care fiecare cetăţean să fie informat despre prospectul acestui vaccin:

1. Ce conţine vaccinul anti gripă porcină?

2. Care este rolul fiecărei substanţe din vaccin în combaterea gripei?

3. Ce efecte adverse pot avea compuşii vaccinului (aşa cum scrie pe orice prospect al oricărui medicament). Prospectul probabil că există dar îl citeşti abia atunci când te duci să îţi faci vaccinul.

4. Ce rezultate pot avea combinarea tuturor compuşilor vaccinului? S-au realizat teste sau studii elocvente pentru a confirma sau infirma aceste reacţii sau sunt doar presupuneri făcute?


De ce nu se face o informare corectă a omului de rând şi de ce nu se încearcă convingerea lui de a face acest vaccin într-un mod absolut normal şi anume argumentând corespunzător beneficiile pe care le poate avea? Şi atunci când mă duc în hipermarket citesc conţinutul unui aliment tocmai pentru a putea alege dacă pot şi vreau să consum toate lucrurile conţinute în el. Mi se pare absolut normal, este posibil să fiu alergic la anumite substanţe, să am un regim alimentar stric din diverse motive de sănătate sau pur şi simplu să vreau sa trăiesc sănătos şi să nu îmi otrăvesc organismul cu aditivi alimentari sau substanţe absolut inutile organismului, substanţe pe care organismul meu se va chinui să le elimne ca pe orice lucru sintetic şi anormal naturii.
De ce nu poate fi informat orice om despre aceste lucru tocmai în ideea de a se convinge că nu este nici un pericol pentru el sau pentru familia lui de a face acest vaccin? Eu sincer am căutat, e adevărat nu foarte mult, informaţii despre conţinutul acestui vaccin. Din pacate nu am găsit foarte multe lucruri, ci mai mult documentare, reportaje sau ştiri despre acest vaccin. Consider că este neconcludent să mă încred în ce spune domnul X sau domnul Y într-o ştire apărută nu ştiu pe ce site. De unde ştiu eu de unde a luat el acele informaţii? Care a fost oare sursa afirmaţiilor sale? Nu aş putea face un lucru doar pentru că aşa mi se spune...aşa e bine. Înţeleg că un asfel de vaccin ar putea fi benefic, întreaga ideea de vaccin, orice tip de vaccin ar fi el, este o idee bună. Acum întrebarea este acest vaccin este cu adevărat bun? De ce tot văd documentare cu oameni care contestă vaccinul şi vin cu argumente care înclină balanţa mai mult spre efectele dezastruase pe care le poate avea acest vaccin decât spre efectele benefice originare ale lui? Oare de ce nu ies la iveală cei care susţin implementarea vaccinării să infirme aceste ştiri, documentare în care aceşti oameni au venit cu argumente logice, plauzibile, dovezi incontestabile? Singura concluzie este poate pentru ca nu au ce să infirme. Eu unul la această concluzie am ajuns. Am încercat să fac o distincţie între informaţiile prezentate cu efectele negative ale vaccinului şi cele pozitive şi am tras concluzia că acest vaccin este un mod de manipulare. Efectele nocive ale lui sunt cu mult mai grave decât beneficiile. Se riscă îmbolnăvirea a mai mult de câteva zeci de mii de oameni pentru a preveni câteva zeci de decese. Unde este logica? Eu unul nu o găsesc. Iar a face un lucru ilogic doar pentru că aşa trebuie mi se pare o mare prostie. "Aşa trebuie" vine însă din frica indusă de aceşti conducători magnifici de care dispunem şi care stimulează şi creşte doza de stres, care şi aşa este destul de mare pentru fiecare dintre noi. Oamenilor le este frică. Se gândesc...pot fi chiar eu printre cei care vor muri de această gripă nenorocită. Dar oare când vezi că mai mulţi oameni ar putea muri dacă fac accest vaccin nu te gândeşti că sunt şanse mult mai mari să te numeri printre cei care vor muri din cauza efectelor adverse ale vaccinului având toate aceste informaţii care înclină balanţa spre efectele negative?
Probabil că disputa pe această tema va continua şi anul viitor...rămâne să vedem cum va decide fiecare să reacţioneze la aceste provocări lansate de societatea în care trăim.




http://fymaaa.blogspot.com/2009/10/gripa-porcina-noutati-29102009.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu